Kollár Szabolcs +36 30 298-3372 [email protected]

Tuningolási lehetőségek

Az elektronikai tuning kétféleképpen készülhet: Softwaresen (Chiptuning), vagy plusz beépített dobozzal (Box-val).Az egyik tuningolási lehetőség a Chiptuning.

AKCIÓ!
Minden EDC 15-ös vezérlőegységgel szerelt típusokra OBD-s Chiptuning 65.000Ft-ba kerül

Németországban elismert partnerkapcsolatunk van, akiknek mi vagyunk a magyarországi vezérképviselete. A német cég több mint 10 éve működik, és több mint 5000 autótípushoz (majdnem az összes autóhoz megvan az eredeti adatállománya) rendelkezik tuningfile-lal. Az internetes oldalát ezen a címen lehet megtalálni: mw-auto-tuning.de

Nagyon fontos, hogy a vezérlőegységnek csak a SAJÁT szoftverét szabad módosítani!!! Jelenleg 14500 féle immobilizer kód van. A járműbe lehet a nem sajátját is beletölteni, de akkor vagy az immobilizert kell kivenni (bármivel elindítható lesz így a jármű), vagy a Software szám átírásával (így bár megmarad az immobilizer, de a jármű furán fog viselkedni, vagy hullámozva gyorsít, vagy alacsony fordulatszámról nagyon elindul, és közepes, vagy magas fordulatszámon nem gyorsít, stb. Az eredetihez képest mindenképpen jobban fog menni, de nem ahhoz a motorhoz való!!! Így az élettartalma???)

A Chiptuning nálunk így történik

Minden esetben hozzá kell férnünk az eredeti szoftverhez. Ez többféle módon történhet:1.) A 2000 előtti autókban kevés kivételtől eltekintve csak egyszer írható IC van ezeket ki kell forrasztani. Ezek helyére egy foglalat kerül és ide lesz bepattintva az új IC a tuningolt adatállománnyal.2.) A 2000 utáni autóknál kevés kivételtől eltekintve diagnosztikai csatlakozón keresztül (OBD; OBD II), vagy Computer csatlakozón (BMW; VW Passat; Sharan) keresztül lehet kiolvasni és visszaírni az adatállományt. Ezeknél is lehet forrasztani, de ha a forrasztásnál van egy egyszerűbb és gyorsabb mód, akkor felesleges.3.) Az új vezérlőegységgel szerelt autóknál EDC16 (Golf 5; Transporter T5; 2,0 pdtdi Audi A3, A4, A6, A8; Megane II, stb….) egyáltalán nem lehet forrasztani (két különböző méretű IC tartalmazza az adatokat)! Ezeknek a vezérlőegységeknek az adatállomány feltöltése két módon lehetséges:a.) vagy diagnosztikai csatlakozón keresztül (EOBD)b.) a vezérlőegység szétszerelése után egy 12 lábú tüske megfelelő pozicionálása után lehetséges.
Ezek után, ha kiolvastuk a gyári programot, akkor azt interneten kiküldjük a német partnercégünkhöz, akik módosítják és visszaküldik.
Ezután nekünk annyi a dolgunk, hogy visszatöltjük a kapott programot. Az egész procedúra 1- 1,5 órát vesz igénybe.

Garancia

Német partnerünk rendelkezik azokkal az engedélyekkel, amik lehetővé teszik azt, hogy garanciát adjon a termékeire, amely 1-2-3 évre szólhat. Ez természetesen, pénzbe kerül. (www.Tunegarant.de Ez hamarosan részletesen felkerül a honlapra!)Minden autóhoz kétféle program rendelhető1.) A járműgyártó által megszabott maximális teljesítménynövelés. Általában 20-30%.
Erre vonatkozik a garancia. A fogyasztás ugyanannyi marad, vagy csökken. Tehát a motor terhelése gyakorlatilag nem nő meg!

2.) A lehetséges maximum. Teljesítménynövekedés általában 60-80%
Természetesen nincs garancia, van viszont hihetetlen gyorsulás.A másik tuningolási lehetőség a profi TuningdobozA plusz beépíthető dobozokkal óvatosan kell bánni, mert nagyon sok belőle csak egy „gagyi” ellenállás, amit a hideg hőmérséklet jeladó helyére kell bekötni (CommanRail-es motoroknál a nyomásjeladó helyére) sorba, ezeket általában még egy potencio-méterrel is lehet állítani. Ez azt érzékelteti a motorral, hogy kint mínusz 20 fok van, ezért több üzemanyagot kell a motornak adni. Ez sajnos káros a motorra, mert a motor füstölni fog tőle, és a katalizátort és a turbó geometriáját le fogja kormolni. Ha turbót lekormolja, akkor a turbónyomás a csillagos égig szökhet. Már többször végeztünk méréseket OMH hiteles berendezésekkel, hogy az ilyen ellenálláson alapuló dobozkákkal üzemelő autóknál a füstölési tényező értéke (K) a határérték 10 szeresét is elérheti. Az ellenállásos dobozkákkal az is a baj, hogy pl.ha a befecskendezés idejét módosítja, akkor csak elnyújtani tudja, mert a befecskendezés kezdetét mindig a Computer vezérli. Ezért ez elnyújtja az égést, ami a motor túlzott melegedéséhez, és a kipufogógáz nagy kormolásához vezet. Euro3, Euro4- es határértékek ilyenkor megszűnnek az autóknál.

A rendes tuningdobozokra Softwaresen kell az autó típusának megfelelő adatot feltölteni, (ugyan úgy, mint a Chiptuningnál), mert ha csak egy potmétert kell tekerni, az biztos, hogy csak egy ellenállás.
Ha Softwaresen van feltöltve a dobozra az adat, akkor az fordulatszám, és terhelési állapot függvényében módosítják az autó teljesítményét.

A Powerklick egy ilyen tuningdoboz, amit az autó kábelkötegébe sorosan kell becsatlakoztatni, és az autó paramétereinek megfelelő adatot kell Softwaresen feltölteni a memóriába. A számítógép érzékeli a motor fordulatszámát, és két befecskendezéssel később történő mennyiséget módosítja ez mikroszekundumos nagyságrend (észrevehetetlen).

A Powerklickhez rendelkezem TÜV Ausztria által jóváhagyott engedélyekkel, mely szerint a motor környezetvédelmi értéke, besorolása nem romlik.

Ami még lényeges a sok tuningcsoda között, ha valamilyen dobozkához, vagy Chiphez nem lehet garanciát vásárolni, akkor az nem egy profi tuningolás, mert ha az lenne, akkor a háttérben lenne egy biztosítótársaság aki tuningoláshoz adná a nevét. Nálunk ilyen a svájci RSA Biztosító társaság. (Ha egy biztosító adja nevét az azért nem rossz, mert a biztosító csak olyan üzletekbe megy bele, ahol nyerni tud)